Jak przygotować skuteczny landing page – czyli sposób na zwiększenie konwersji

artykuł na temat skutecznego landing page

Nawet najlepiej przygotowana reklama może nie przynieść oczekiwanych efektów, jeśli prowadzi do nieprawidłowo przygotowanej landing page. Osoby tworzące kampanie reklamowe używają landing page do różnych zadań. Najczęściej promują produkty, usługi lub wydarzenia oraz dystrybuują za ich pomocą publikacje elektroniczne, takie jak e-booki, podcasty itp. Jak przygotować skuteczny landing page, aby znacząco zwiększyć konwersję?  Zacznijmy od początku…

Co to jest landing page?

Pewnie zastanawiasz się, co to jest landing page? Jest to strona docelowa inaczej zwana również stroną lądowania. Tworząc reklamę, newsletter lub wpis, który dociera do dużego grona odbiorców zwykle podajesz stronę, na którą chcesz przekierować użytkownika w celu zapoznania go z ofertą.  Ta strona to właśnie strona docelowa newslettera lub reklamy.  W zależności od tego, co się na niej znajduje masz szansę uzyskać większą lub mniejszą konwersję. Co zatem zrobić, aby jak największa liczba osób chciała skorzystać z naszej oferty?

Skuteczny landing page – jak to zrobić?

Korzystając z mediów społecznościowych często spotykam się z reklamami, które po kliknięciu przekierowują mnie na stronę główną witryny.

Wyobraź sobie – jedziesz do pracy autobusem. Przeglądając tablicę facebooka napotykasz reklamę idealnych butów w wyjątkowej cenie.  Właśnie takie buty są Ci w tej chwili potrzebne! Do pracy masz jeszcze 4 przystanki. Zdążysz je kupić zanim wysiądziesz z autobusu. Klikasz w reklamę. Otwiera się strona główna sklepu. Nigdzie nie widzisz butów, które wyświetlały się na facebookowej tablicy.  Przeglądasz, przewijasz, szukasz po kategoriach. Został Ci jeden przystanek i 5 minut do rozpoczęcia pracy. Szukasz dalej, przecież muszą gdzieś tu być! Czas wysiadać z autobusu. Wyłączasz stronę sklepu i biegniesz do pracy. W natłoku obowiązków zapominasz o ofercie lub dochodzisz do wniosku, że buty jednak nie są Ci tak bardzo potrzebne. Przecież masz 3 podobne pary.

Z punktu widzenia użytkownika pewnie dobrze się stało. Skoro nie były tak bardzo potrzebne, to po co wydawać pieniądze. Ale z punktu widzenia sklepu niekoniecznie. Przecież chodzi o to, aby sprzedać jak najwięcej. Aby jak najwięcej osób chciało skorzystać z oferty.

Dlatego landing page powinien być jak najkrótszą drogą do zawarcia umowy. Dlaczego?

  • Coraz mniej dokładnie przeglądamy strony – wg statystyk na jednego użytkownika z każdym rokiem przypada coraz mniej odwiedzonych podstron w danej sesji.
  • Najczęściej kupujemy pod wpływem chwili – każda kolejna minuta oddala potencjalnego klienta od podjęcia decyzji o zakupie.
  • Coraz częściej jesteśmy przytłoczeni dużą ilością informacji – nie mając czasu na przeczytanie wszystkiego szukamy najważniejszych dla nas treści.

Zatem jak powinien wyglądać skuteczny landing page?

Przede wszystkim powinien być skierowany do konkretnej grupy odbiorców. Pamiętaj, że swojego produktu nie możesz sprzedać wszystkim. Jest przygotowany specjalnie dla wybranych osób, które interesują się danym tematem. Dlatego na początku określ grupę docelową, a następnie przygotuj treść prezentującą Twój produkt jak gdyby był szyty na miarę.

Oprócz tego pamiętaj o:

  • Nagłówku nawiązującym do reklamy, w którą kliknął użytkownik
  • Zawarciu najważniejszych informacji przed linią zgięcia, czyli tak, aby były widoczne zanim przewiniesz stronę w dół.
  • Prostym wyglądzie strony i braku rozpraszaczy
  • Zachęcających do skorzystania z oferty treściach. Mogą to być interesujące nagłówki, wypunktowane korzyści oferty oraz opinie innych użytkowników, którzy skorzystali już z Twojej oferty.
  • Podkreśleniu korzyści
  • Ciekawej grafice nawiązującej do produktu lub wysokiej jakości zdjęciach
  • Przycisku call to action (CTA) czyli wezwaniu do działania. Jest to jedno z ważniejszych punktów na stronie docelowej.  CTA powinien mieć wyróżniający się kolor i zachęcający do kliknięcia tekst.

Strona lądowania prowadzi nie tylko do produktów, które możesz zakupić w sklepie. Może zachęcać do skorzystania z usługi lub pobrania np. e-booka. W tym celu bardzo często należy zamieścić formularz, przez który zainteresowane osoby mogą podać swoje dane w celu uzyskania pożądanej rzeczy. Jak się pewnie domyślasz, prawdopodobnie nikt nie lubi wypełniać formularzy i często rezygnuje z wykonania kolejnego kroku na stronie. Aby temu zaradzić skróć formularz do najpotrzebniejszych pól. Może to być np. tylko imię + email lub tylko email.

Przykład:

skuteczny landing page formularz newsletter

Oprócz tego, że użytkownik wysłał wypełniony formularz, dzięki czemu osiągnąłeś zamierzony cel, trafił również do bazy mailingowej. Dzięki temu chcąc przesłać mu informację o kolejnej promocji nie musisz już ponownie inwestować w reklamę.

Warto zwrócić uwagę również na to, że czysta i przejrzysta strona bez menu, stopki i zbędnych informacji zwiększa konwersję w przeciwieństwo do stron zawierających owe elementy. Jeśli więc Twoja działalność umożliwia ukrycie menu czy stopki na stronie docelowej – spróbuj to zrobić. Sprawdź jakie efekty przyniesie.

Testuj i sprawdź, który landing page będzie najbardziej skuteczny

Możesz wykonać różne wersje i testować, które strony przyniosą Ci najlepsze efekty. Pamiętaj, aby grupa użytkowników stanowiąca próbę była wystarczająco duża.

Masz swoje sposoby na skuteczność strony lądowania? Podziel się ze mną w komentarzu!

Nie masz czasu zająć się przygotowaniem strony? Skontaktuj się ze mną, chętnie Ci pomogę!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *